استاندارد های ISO10002,ISO10004 از معروفترین و پرکاربردترین استاندارد های سری ISO10000 سازمان ISO هستند. سری ISO10000 مجموعه استاندارد های مدیریتی است برای مدیریت تمامی مولفه ها، ارتباطات و فاکتورهای موثر بر مشتریان و به تبع آن کسب و کار سازمان.
استاندارد های ISO10002,ISO10004 از معروفترین و پرکاربردترین استاندارد های سری ISO10000 سازمان ISO هستند. سری ISO10000 مجموعه استاندارد های مدیریتی است برای مدیریت تمامی مولفه ها، ارتباطات و فاکتورهای موثر بر مشتریان و به تبع آن کسب و کار سازمان. به بیان دیگر استانداردهای ISO10002,ISO10004 ابزارهایی هستند برای مدیریت ارتباط با مشتریان که می توانند با تضمین وفاداری مشتریان به افزایش محبوبیت برند سازمان کمک شایانی نمایند. به طور کلی این استانداردها در سازمان به دنبال برآورده کردن اهداف زیر است:
ISO10002، راهنمای مدیریت فرایند رسیدگی به شکایات- مرتبط با محصول و خدمات- مشتریان بوده و در هر نوع سازمانی با هر اندازه و زمینه کاری مورد استفاده قرار می گیرد.